مشاوره تحصیلی صدای آرامش

 

موفقیت در امر تحصیل و حل مشکلات تحصیلی فرزندان از دیرباز به عنوان موضوعی اساسی مورد توجه والدین و دانش آموزان بوده به طوری که از شروع تحصیل تا پایه نهم مشکلاتی مانند بی برنامگی، بی حوصلگی، کاهش توانایی درک مطالب و افت تحصیلی، قبولی در مدارس خاص و … گریبان گیر دانش آموز می شود. در پایه نهم اهمیت انجام انتخاب رشته خوب، متناسب با علایق و سوابق دانش آموز برای ساختن آینده ای بهتر به خوبی احساس می شود.

در کنار این دغدغه‌ها، موفقیت در آزمون‌های سراسری به ویژه کنکور و تلاش برای کسب بهترین نتیجه ممکن در این آزمون ها از چالش، های اصلی هر دانش آموزی می باشد.در این میان وجود یک متخصص مشاوره تحصیلی میتواند راه گشای دغدغه های والدین و دانش آموزان باشد.

 

مشاوره تحصیلی چیست ؟

مشاوره تحصیلی فرآیند کسب اطلاعات آموزشی، بر پایه اصول روانشناسی توسط دانش آموز یا فراگیرنده است. در این فرآیند مشاور ، با دانسته‌های خود ، تمام تلاش خود را برای برطرف کردن نیاز‌های علمی ، حل مشکلات آموزشی و یا ترسیم آینده دلخواه متقاضی به کار می‌برد.

ویژگی‌های مشاوره تحصیلی خوب

مشاوره تحصیلی در راستای بهبود وضعیت تحصیلی مراجعین صورت می گیرد؛ بنابراین مشاوره تحصیلی، زمانی بهترین اثربخشی را خواهد داشت که بتواند فرد را از طریق درست ترین مسیر به هدف آموزشی مورد نظر برساند.

چه زمانی به مشاوره تحصیلی نیاز داریم ؟

بدیهی است که درک و حل مشکلات تحصیلی ، بیشتر به اراده و انگیزه فرد بستگی دارد و تا خود دانش آموز نخواهد هیچ تغییری در وضع موجود ایجاد نخواهد شد . در واقع نقش اطرافیان هم زمانی می تواند موثر واقع شود که خود فرد انگیزه پیشرفت و حل چالش‌های تحصیلی روبرو را داشته باشد . اهمیت وجود یک راهنمای مسیر و مشاور تحصیلی زمانی احساس می شود که فرد یا خانواده اش نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در مورد مسیر تحصیلی خود یا فرزندانشان دارند.

مشاوره تحصیلی مقطع ابتدایی

امروزه با توجه به تغییر ساختار کتاب های درسی ممکن است کودکان نیز دچار مشکلاتی از جمله کاهش توانایی درک مطالب ، بی برنامگی ، کاهش انگیزه یادگیری و … شوند . بنابر این وجود یک راهنما و مشاور متخصص برای حل این مشکلات باعث پیشرفت تحصیلی دانش آموز خواهد شد .

اگر کودک شما مشکلات یادگیری دارد و نمی تواند به خوبی از استعدادهایش استفاده کند از مشاوره تحصیلی مقطع ابتدایی استفاده کنید.

مشاوره تحصیلی قبولی در مدارس خاص (تیزهوشان، نمونه دولتی، …)

بسیاری از والدین ، دغدغه قبولی فرزندشان در مدارس ممتاز را دارند تا آینده تحصیلی خوبی داشته باشند . اما باید این نکته را در نظر داشت که آینده تحصیلی هر دانش آموز به سطح توانایی های او بستگی دارد ؛ یعنی صرف قبول شدن در مدارس خاص آینده ی بهتری نمی سازد . مشاور نوجوان با شناسایی میزان توانایی ها و علایق دانش آموز ، توصیه ها و راهکارهای لازم ، برای تصمیم گیری درست را به دانش آموز و والدین ارائه می دهد .

مشاوره هدایت تحصیلی (انتخاب رشته دبیرستان)

هدایت تحصیلی پروسه ای است که به دانش آموزان کمک می کند تا با استعدادها، علایق، توانایی ها و ویژگی های شخصیتی خود آشنا شوند و رشته تحصیلی مناسب را بر اساس نظرات و معیارهای خود انتخاب کنند.

اغلب والدین فرزندان خود را مجبور می کنند تا رشته خاصی را انتخاب کنند، زیرا ممکن است آن رشته را دارای چشم انداز شغلی سودآوری بدانند. اگرچه این مهم است و والدین بهترین‌ها را برای فرزندان خود می خواهند، اما این تنها مبنایی نیست که باید بر اساس آن انتخاب رشته شود.

مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین

تحصیل در دبیرستان یکی از پرچالش‌ترین مقاطع تحصیلی می باشد که

 

انتخاب رشته مناسب می تواند به دانش آموزان کمک کند تا در مسیر علایق خود قدم بردارند و در مورد رشته ای که واقعاً به مطالعه آن علاقه مند هستند بیشتر بیاموزند. از این رو، بسیار مهم است که بدانید چگونه رشته ای را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

رشته ریاضی

ریاضیات در علوم طبیعی، مهندسی، پزشکی، مالی، علوم کامپیوتر و علوم اجتماعی کاربرد دارد. در ایران رشته ریاضی یکی از رشته های کم متقاضی و کم رقابت به شمار می رود . برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این رشته با تیم مشاوره تحصیلی ساپتک در ارتباط باشید .

رشته تجربی

سال‌هاست رشته تجربی پرمتقاضی ترین رشته دوره دوم متوسطه است و دانش آموزان زیادی را به خود جلب کرده است . دامنه وسیع زیر شاخه های این رشته در مقاطع بالاتر ، یکی از دلایل میل دانش آموزان به این رشته است .فارغ التحصیلان رشته تجربی می توانند در دانشگاه در رشته های پزشکی – پیراپزشکی – داروسازی – مامایی – دبیری زیست شناسی و … به ادامه تحصیل بپردازند .

وجود گرایش های مختلف یا سود آوری بعضی از زیرشاخه های این رشته اما ، نمی تواند دلیل انتخاب این رشته توسط دانش آموز باشد . تیم مشاوره تحصیلی ساپتک با در نظر گرفتن علایق و استعداد های مراجعین و ارائه اطلاعات جامع و مفصل در مورد آینده شغلی رشته های مختلف در صدد انتخاب بهترین گزینه برای مراجعین می باشد .

رشته انسانی

رشته انسانی هم پر متقاضی ترین رشته بعد از رشته تجربی است و تنوع شغلی زیادی در زیرشاخه های آن وجود دارد . برای آشنایی با آینده شغلی و بازار کاری زیرشاخه های انسانی و بررسی میزان تطابق این رشته ها با علایق و استعدادهای شما مشاوره شغلی را بخوانید .

اگه هنوز کاملا نمیدونی رشته های مختلف چه آینده شغلی دارن یا تو چه رشته ای موفق میشی مقاله مشاوره شغلی رو بخون

مشاوره تحصیلی دبیرستان

اغلب دانش آموزان پس از وارد شدن به دبیرستان ، دچار مشکلاتی می شوند . این مشکلات می توانند ناشی از اختلالات نوجوانی یا سخت شدن دروس در دبیرستان یا هر عامل دیگری باشند که منجر به افت تحصیلی دانش آموز در دبیرستان می شوند .پیگیری و برطرف کردن مشکلات نوجوانان در این سنین می تواند باعث پیشرفت تحصیلی آنان شود .

مشاوره تحصیلی دبیرستان یکی از موضوعات مهم و حساس در زندگی دانش‌آموزان است

شما با مشاوره تحصیلی نقاط قوت و ضعف خود را در زمینه‌های مختلف شناسایی می کنید و از نگرانی، استرس، اضطراب و سردرگمی جلوگیری می کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره نوجوان ، مقاله مشاوره نوجوان را بخوانید.

مشاوره تحصیلی کنکور

همه ما جمله موفقیت اتفاقی نیست را شنیده ایم ؛ اما چگونه در آزمون سراسری رقابت کنیم و از بقیه جلو بزنیم؟ تجربه رتبه های برتر در کنکور نشان می دهد در سال کنکور عوامل مختلفی باعث رسیدن به هدف یا رتبه دلخواه می شود از جمله :

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور

اهمیت انجام یک انتخاب رشته اصولی و دقیق ،به‌خاطر تاثیر مستقیم آن در زندگی و آینده شغلی شماست . به گونه ای که در صورت انجام اشتباه این فرایند ممکن است سال ها سرخوردگی و یا احساس شکست به همراه داشته باشد . تیم مشاوره تحصیلی ساپتک با سال ها تجربه مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور سراسری ، دارای کارنامه درخشانی در این امر است .

مشاوره درسی آنلاین

مشاوره درسی آنلاین یکی از راه هایی است که می‌توانید از آن برای بهبود و پیشرفت عملکرد تحصیلی خود استفاده کنید. مشاوره درسی آنلاین به شما کمک می‌کند تا:

  • استعدادها و علایق خود را شناسایی کنید.
  • برنامه‌ریزی درستی برای مطالعه و آزمون‌های خود داشته باشید.
  • روش‌های صحیح مطالعه را یاد بگیرید.
  • مشکلات و چالش‌های درسی خود را با مشاور خود در میان بگذارید.
  • انگیزه و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید تا به موفقیت تحصیلی برسید.

مشاوره درسی آنلاین می‌تواند از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، واتساپ، ایمیل و یا وب سایت‌ ساپتک انجام شود.

مشاوره انتخاب رشته آنلاین

مشاوره انتخاب رشته آنلاین یکی از خدمات مشاوره ساپتک ایرانیان است که به داوطلبان کنکور کمک می‌کند تا با توجه به علاقه، استعداد، رتبه و شرایط داوطلب، بهترین رشته و دانشگاه را برگزینند. از مزیت های مشاوره انتخاب رشته می توان به صرفه‌جویی در وقت و هزینه، دسترسی به مشاوران متخصص و مجرب، حذف محدودیت‌های جغرافیایی و نیاز به حضور فیزیکی است. برای استفاده از مشاوره انتخاب رشته آنلاین، شما می‌توانید از همین سایت‌ استفاده کنید.

مشاوره تحصیلی صدای آرامش

تیم صدای آرامش با بهره گیری از جدید ترین روش های مشاوره آموزشی نوین بر پایه اصول روانشناسی سابقه درخشانی در امر آموزش به جا گزاشته است .

چگونه از خدمات مشاوره تحصیلی صدای آرامش استفاده کنیم ؟

به راحتی میتوانید با تیم مشاوره تحصیلی صدای آرامش به صورت آنلاین ، تلفنی ، حضوری در ارتباط باشید و از پشتیبانی رایگان در طول دوره مشاوره بهره مند شوید . فقط کافیه فرم تماس مشاور تحصیلی رو پر کنید تا کارشناسان ما باهاتون تماس بگیرند.

رایگان مشاوره تحصیلی دریافت کن!

برای آشنایی شما با مشاورین صدای آرامش یک جلسه 22 دقیقه ای مشاوره رایگان در نظر گرفته شده تا در صورت رضایت شما مشاوره به صورت تخصصی ادامه یابد .

راستی دیگه لازم نیست برای دریافت مشاوره کلی راه بیای و بری ! همین حالا فرم مشاوره رو پر کن تا باهات تماس بگیریم !

1 دیدگاه در “مشاوره تحصیلی”

  1. مرتضی گفت:

    سلام من بعد از ۱۰ سال می‌خوام دوباره کنکور بدم آزادم باشه میرم دندانپزشکی یا پرستاری.اما ترس دارم از اینکه وقت و هزینه بذارم قبول نشم.خواهش میکنم اگه تجربه دارید راهنماییم کنید.
    من لیسانس دارم و ارشد هم قبول شدم اما ادامه اش ندادم…

دیدگاهتان را بنویسید

به عنوان فرهاد ازمل وارد شده‌اید. نمایهٔ خود را ویرایش نماییدبیرون رفتن؟ بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *